logo trzymaj forme

30 Minut



środa, 26 marca 2014 16:17

KONSPEKT LEKCJI

Prowadząca: E. Marciniak

 

Klasa:1a

Data:12.03.2014r.

Czas trwania: 45 minut

Miejsce ćwiczeń: plener

Liczba ćwiczących: 23

Zadanie główne (temat lekcji):

Rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej –bieg z przeszkodami w plenerze.

Zadania szczegółowe:

Umiejętności: kształtowanie sprawności motorycznej na torze przeszkód

Motoryczność: kształtowanie zwinności, skoczności, wytrzymałości i siły podczas biegu.

Postawy: systematyczna samokontrola i samoocena podczas ćwiczeń

Wiadomości: zasady bezpieczeństwa przy tego rodzaju lekcji.

 

Tok lekcyjny

Nazwa i opis ćwiczeń

czas

Uwagi

organizacyjno-metodyczne

I .CZĘŚĆ WSTĘPNA

1 czynności organizacyjno-porządkowe

 

 

2 zabawa ożywiająca

 

 

 

II

Ćwiczenia kształtujące

 

 

 

 

 

 

II B

CZĘŚĆ GŁÓWNA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CZĘŚĆ III KOŃCOWA

 

 

Czynności organizacyjno- porządkowe

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zbiórka, powitanie, raport, podanie zadań lekcji, sprawdzenie gotowości do ćwiczeń.

 

 

,,Berek ranny”- wybrana osoba jest berkiem ,każdy złapany przez berka trzyma się za miejsce gdzie go dotknięto -tam został ,, zraniony”. W takiej pozycji goni i ,,rani” inna osobę.

 

 

Wolny bieg w terenie

 

-bieg przodem z przyśpieszeniem na wyznaczonym odcinku.

-bieg przodem z wykonaniem obrotu o 360 stopni wokół własnej osi ciała w wyznaczonym miejscu.

 

 

 

TOR PRZESZKÓD

 

 

Pokaz i objaśnienie sposobu pokonania toru.

 

 

- przejście po wąskim leżącym drzewie dowolnym sposobem,

- przejście przez tor przeszkód trudną trasą z przeszkodami po wąskiej wodnistej ścieszce tylko po kamykach.

 

Marsz uspokajający po lesie

-wykonanie ,,agrafki-dłonie splecione za plecami

-skłony w przód połączone ze spokojnym oddychaniem

 

 

 

 

 

 

 

Zbiórka, pożegnanie, podsumowanie przebiegu zajęć.

 

 

3 min

 

 

 

5 min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 min

 

 

 

 

 

 

 

20 min.

 

(poko-nuje-my tor 2- 3 razy)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5min.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ustawienie w szeregu.

 

 

Rozpoczynamy zabawę na gwizdek N.

Nie wolno łapać osób przez które sami zostaliśmy przed chwilą złapani.

 

N:Należy pamiętać o zachowaniu bezpiecznych odległości między sobą.

 

 

N koryguje błędy uczniów podczas wykonywania ćwiczeń.

 

 

 

 

Wiadomości: zasady bezpieczeństwa podczas pokonywania toru.

 

Tor przeszkód należy pokonać w najkrótszym czasie.

 

Postawy: samokontrola i samoocena podczas ćwiczeń.

Ustawienie: luźna rozsypka:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ustawienie w szeregu.

 

 

 

 

 

 

BIP

logoBIP

Ta strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Polityka plikow cookis.

Rozumiem i korzystam.

EU Cookie Directive Module Information