DLA UCZNIÓW

logo trzymaj forme

30 Minut



AKTUALNOŚCI - NASZA SZKOŁA
Złote Szkoły NBP - debata
AKTUALNOŚCI
piątek, 30 kwietnia 2021 14:58

Ostatnim zadaniem w ramach projektu była DEBATA. Jej tematem przewodnim było: Czy warto oszczędzać?

Odkładanie pieniędzy przysparza problemów wielu Polakom. Potrafimy znaleźć przeróżne wymówki, podczas gdy największą przeszkodą w oszczędzaniu bywa… brak motywacji. Na szczęście istnieją powody, dzięki którym nawet największe lekkoduchy zaczną myśleć o swoich wydatkach. Czy warto oszczędzać?

Moderatorami debaty była Hania i Julia. Hania przekonywała, że oszczędzanie ma sens. Julia wskazywała opinię, że oszczędzanie nie jest konieczne. Moderatorki każde swoje stanowisko szeroko argumentowały.

Hania np. przekonywała, że oszczędzać można „by sobie dogadzać". Wiadomo, że pieniądze szczęścia nie dają, ale powiedzenie “lepiej płakać w Mercedesie niż na rowerze” nie jest dalekie prawdzie. Zarabiając i odkładając pieniądze, nawet w małych sumach, można sobie po prostu pozwolić na więcej. Regularne odkładanie to także zabezpieczenie na przyszłość. Można więc powiedzieć, że oszczędzamy po to, aby żyć długo i szczęśliwie. To dobry powodów, aby zacząć odkładać, prawda?”

Jula zaś kontrargumentowała „Oszczędzanie jest nudne. No właśnie, kto chciałby wieść nudne życie. Kontrolowanie swoich wydatków, szukanie obszarów do ich zmniejszenia, tropienie dodatkowych dochodów etc. To wszystko jest potwornie nużące… Szkoda tracić życie na takie smęty. Zresztą, po co komu taka wiedza? Czy wiedząc, ile wydajesz będziesz szczęśliwszy? Oj, może się nawet okazać, że Ci się podniesie ciśnienie i efekt będzie odwrotny. Także lepiej zupełnie sobie tym nie zaprzątać głowy. Poza tym lubisz ten dreszczyk emocji pod koniec miesiąca, kiedy nie wiesz, czy wystarczy Ci pieniędzy. A już o płaceniu kartą i zaciskaniu palców, żeby były środki nie wspomnę.”

Na koniec debaty uczniowie dokonali ewaluacji, okazało się, że wszyscy uznali, że oszczędzanie ma sens. W wypowiedziach indywidualnych przedstawili swoje argumenty dlaczego warto oszczędzać. Ciekawa dyskusja na koniec debaty udowodniła, że cel edukacyjny projektu czyli poszerzenie wiedzy świadomości ekonomicznej uczniów został osiągnięty.

Bardzo dobry, przydatny projekt zaoferowany szkołą przez Narodowy Bank Polski. Dziękujemy. Brawo!

Grzegorz Sudnik

View the embedded image gallery online at:
http://zspnr3.walbrzych.pl/index.php#sigFreeIdfea84783ab

 
Złote Szkoły NBP - spotkanie z ekspertem
AKTUALNOŚCI
czwartek, 29 kwietnia 2021 18:52

Spotkanie z ekspertem, Panią Anną Dąbrowską.

W ramach kolejnego zadania: Spotkanie z ekspertem w dniu dzisiejszym uczniowie mieli przyjemność wysłuchać przygotowanego dla nich wykładu: Podstawy planowania i zarządzania środkami finansowymi.

Spotkanie obejmowało kilka tematów przewodnich. Jednym z nich były planowanie i kontrola wydatków, czyli o sile zarządzania własnymi pieniędzmi. Uczniowie dowiedzieli się co to jest budżet, jak się go tworzy, z jakich elementów się składa. Uczniowie dowiedzieli się co to jest bilans i planowanie budżetu.

Dużym zainteresowaniem spotkała się informacja, że od 13 roku życia można mieć konto i kartę na siebie. Omówione zostały zasady korzystania z dostępnych aplikacji mobilnych, możliwości płatności telefonem, dokonywania przelewów na telefon, co mając na uwadze, że młodzież z telefonami się nie rozstaje tym bardziej spowodowała liczne pytania do eksperta. Dużym zainteresowaniem spotkała się informacja o tzw. Czek BLIKu.

Przeprowadzona na koniec ewaluacja wykazała, ze uczniowie zrozumieli poruszane zagadnienia i uzyskali istotna wiedzę w zakresie produktów bankowych, zasad oszczędzania, tworzenia budżetu domowego.

Grzegorz Sudnik

View the embedded image gallery online at:
http://zspnr3.walbrzych.pl/index.php#sigFreeId56602b0455

 
ZŁOTE SZKOŁY NBP
AKTUALNOŚCI
środa, 28 kwietnia 2021 22:43

Nasz szkoła bierze udział projekcie edukacyjnym organizowanym przez Narodowy Bank Polski. Ubiegamy się o Tytuł „Złotej Szkoły NBP”. Jednak przede wszystkim celem projektu i udziału jest edukacja i poszerzenie wiedzy naszych uczniów o atrakcyjne formy nauki.

Dziś przedstawiamy sprawozdanie z pierwszego zadania w ramach projektu – Lekcja ekonomii.

Podczas lekcji matematyki uczniowie zapoznali się z rodzajami lokat, jak wybrać lokatę, na co zwrócić uwagę przeglądając różne oferty bankowe, jakie korzyści może nieść posiadanie lokaty bankowej. Poznali jakie są źródła inflacji, co kryje się pod pojęciem inflacji, jakie czynniki na nią wpływają np. za dużo pieniędzy w obiegu poprzez emisję poprzez bank centralny, zjawisko gwałtownego wzrostu kosztów produkcji, zadłużenie państwa poprzez przewyższające wpływy wydatki. Uczniowie wykonywali zadania matematyczne. Jednym z zadań było obliczenie stanu konta po upływie danego terminu przy uwzględnieniu stopy odsetek w stosunku rocznym. W innych zadaniach uczeń miał obliczyć stopień oprocentowania w różnych bankach i zysk jaki można z tego tytułu uzyskać. W ten sposób uczniowie dowiadywali się o sile nabywczej pieniądza. Podczas kolejnych lekcji uczniowie omawiali zagadnienia dotyczące lokat bankowych oraz podatków VAT i PIT. Celem dydaktycznym lekcji było również opanowanie umiejętności swobodnego posługiwania się procentami. Podczas zajęć omawiane były zagadnienia związane z działalnością banku centralnego oraz banków komercyjnych. Uczniowie obejrzeli film omawiający kwestię stóp procentowych, porównywali oferty banków, analizowali stopy procentowe. Sprawdzali ranking kont osobistych oraz kredytów gotówkowych. Z wykorzystywaniem przeglądarek internetowej dokonywali obliczeń procentowych lokat bankowych i kredytów. Mając dostęp do informacji o kursach walut dokonywali obliczeń związanych z kupnem i sprzedażą walut.

Na lekcjach wiedzy o społeczeństwie celem wszystkich zajęć było uświadomienie uczniom, jak ważnym elementem każdego gospodarstwa domowego jest umiejętność konstruowania budżetu domowego. Zajęcia te miały pokazać, z jakich części składają się stałe wydatki i dochody. Podczas zajęć uczniowie sami składali pomysły działań o charakterze oszczędnościowym. Na podstawie tej wiedzy uczniowie dokonali w formie ćwiczenia zestawienia wydatków i dochodów za pewien okres dla rodzin o różnej wielkości. Uczniowie określali najważniejsze wydatki i dochody przeciętnej rodziny za okres 1 miesiąca. Sklasyfikowali rodzaje dochodów i wydatków, a następnie opracowali budżet domowy swojej rodziny.

Konspekt lekcji lokaty bankowe: pobierz.

Koordynatorzy projektu w ZSP nr 3: Anna Flis, Renata Rębacz, Grzegorz Sudnik.

View the embedded image gallery online at:
http://zspnr3.walbrzych.pl/index.php#sigFreeId6a7897fcef

 
22 kwietnia Dzień Ziemi
AKTUALNOŚCI
czwartek, 22 kwietnia 2021 10:12

Ziemia – to planeta na której żyjemy, trzecia w Układzie Słonecznym od Słońca. Powstała ponad 4 mld lat temu. Jednak jeszcze nigdy w całej historii swojego istnienia nie potrzebowała naszej pomocy tak bardzo jak teraz.

glob

Pamiętaj! Człowiek to jedyny gatunek, którego działania doprowadziły do zniszczenia wielu obszarów naszej planety.

Co możemy zrobić, by pomóc planecie? Dobre rady

Wystarczą małe zachowania proekologiczne, które mogą ocalić naszą planetę. Do najbardziej popularnych i najprostszych zadań sprzyjających ochronie środowiska należą:

  1. Niekorzystanie z plastikowych toreb. Te rozkładają się nawet kilkaset lat. Dlatego lepiej na zakupy brać torby wielorazowego użytku.
  2. Naprawianie elektroniki czy sprzętu AGD, zamiast kupowanie nowego.
  3. Ograniczanie posiadania ubrań w nadmiarze. Ich produkcja szkodzi planecie.
  4. Segregowanie śmieci.
  5. Oszczędzanie wody i prądu.
  6. Troszczenie się o środowisko życia dzikich zwierząt.
  7. Poszerzanie naszej wiedzy ekologicznej.

Mariola Szachalewicz

 

 
"Akcja Żonkile 2021"
AKTUALNOŚCI
poniedziałek, 19 kwietnia 2021 14:17

Od 19 kwietnia rozpoczynamy w szkole realizację projektu „Akcja Żonkile 2021”.

Dlaczego 19 kwietnia? Tego dnia przypada rocznica wybuchu powstania w getcie warszawskim – największego zbrojnego zrywu Żydów podczas II wojny światowej, a zarazem pierwszego powstania miejskiego w okupowanej Europie. Włączamy się w tę akcję poprzez realizowanie lekcji tematycznych związanych z tym wydarzeniem.
Zachęcamy również rodziców uczniów, aby dla upamiętnienia tego wydarzenia przyłączyli się do akcji. Przypnijmy papierowe żonkile do naszych zdjęć profilowych jako symbol pamięci o bohaterach powstania w getcie warszawskim.

zonkile

Przygotowanie papierowego żonkila. Jego szablon jest dostępny tutaj: https://polin.pl/system/files/attachments/szablon%20PL.pdf, a instrukcję jego przygotowania możecie znaleźć w filmie: https://www.youtube.com/watch?v=8R9QbajMHks

Uczniu- zmień swój awatar w Teams na żonkila/Twoje zdjęcie z przypiętym żonkilem lub stwórz nakładkę z żonkilem. Można zaangażować się w akcję poprzez dodanie nakładki na zdjęcie profilowe na Facebooku. Pamiętajcie o hasztagach: #ŁączyNasPamięć i #AkcjaŻonkile

Zachęcamy do upamiętnienia rocznicy wybuchu powstania w getcie warszawskim!

 

 
Strona 1 z 21

unia

BIP

logoBIP

OGŁOSZENIA BIEŻĄCE

Harmonogram pracy pedagoga


Pani Weronika Krzywda
Poniedziałek: 7:30 – 12:30
Wtorek: 7:30 – 12:30
Środa: 7:30 – 13:30
Czwartek: 9:00 – 14:30
Piątek: 8:00 – 14:00

 
Harmonogram pracy psychologa


Pani Joanna Kwaśniewska
Poniedziałek: 8:00 – 12:00
Czwartek: 8:00 – 12:00
Piątek: 13:00 – 16:00

 
Harmonogram pracy logopedy


Pani Lesława Markowska
Środa: 8:30 – 13:30
Czwartek: 8:30 – 13:30

 
Godziny otwarcia biblioteki szkolnej:


Poniedziałek: 7:30 – 15:00
Wtorek: 7:30 – 12:30
Środa: 7:30 – 14:00
Czwartek: 8:00 – 14:00
Piątek: 7:30 – 12:30

 

KARTKA Z KALENDARZA


Dzisiaj jest: Sobota
8 Maja 2021
Imieniny obchodzą
Dezyderia, Ilza, Marek, Michał, Piotr,
Stanisław

Do końca roku zostało 238 dni.
Zodiak: Byk

Ta strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Polityka plikow cookis.

Rozumiem i korzystam.

EU Cookie Directive Module Information