Jesteśmy RAZEM

jestesmy logo

logo trzymaj forme

30 Minut



środa, 26 marca 2014 16:17

SCENARIUSZ LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO - KLASA II

TEMAT: Gry i zabawy ruchowe.

CELE OPERACYJNE:

  • wykorzystanie poznanych zabaw w trakcie spędzania wolnego czasu po zajęciach lekcyjnych;

  • rozwijanie koordynacji ruchowej;

  • kształtowanie szybkiej reakcji na sygnał;

  • rozwijanie umiejętności współpracy w zespole;

  • dbanie o bezpieczeństwo podczas zajęć.

FORMA ZAJĘĆ:

zabawowo – klasyczna

 

POMOCE (PRZYBORY I PRZYRZĄDY):

kółka ringo, szarfy w dwóch kolorach, kręgle, piłki, skakanki

 

 

CZĘŚĆ LEKCJI

TOK LEKCJI

TREŚCI LEKCJI

CZAS

UWAGI

CZĘŚĆ WSTĘPNA

1. Czynności organizacyjno - porządkowe.

 

2. Omówienie zadań lekcji.

 

 

3. Motywacja do ćwiczeń fizycznych.

 

 

4. Zabawa orientacyjno -porządkowa
„Pająk i muchy”.

 

 

5. Ćwiczenia kształtujące
RR, NN i T.

 

Zbiórka, raport, sprawdzenie strojów.
Rozdanie kolorowych szarf dla zespołów.

 

 

Przedstawienie dzieciom nowej zabawy, której będą się uczyły na dzisiejszej lekcji „Obrona twierdzy”. Doskonalić także będziemy inne zabawy.

 

Poznanie różnych zabaw przyda się wam w czasie spędzania wolnego czasu po zajęciach lekcyjnych. Nauczycie się także współpracy w swoich zespołach. Doskonalić będziecie sprawność fizyczną.

 

Dzieci biegają w luźnej gromadce, bzykaniem naśladują odgłosy much. Na umówiony sygnał i zapowiedź - pająk - zastygają w bezruchu. Wówczas wcześniej wskazane dziecko, będące pająkiem „wyrusza na łowy” i wskazuje dziecko, które się poruszyło. Wskazane odpada z zabawy.

 

1. Ćwiczenia RR:

Marsz dookoła sali z wysokim unoszeniem kolan - przekładanie kółka ringo z ręki do ręki - dołem - w bok -
w górę, krążenie RR w przód i w tył, krążenie na zmianę
LR i PR.

2. Ćwiczenia NN:

Przeskoki nad ringo w przód i w tył, przeskoki
w bok. Ringo w PR wymach PN w przód w górę, przełożenie pod nogą do LR, wymach LN,
przełożenie do PR.

3. Ćwiczenia T:

Rozkrok - skrętoskłony w prawą i lewą stronę
z dotknięciem ringo do podłogi. Pajac zgina się w pasie - ringo oburącz, szybki skłon do podłoża, szybki powrót

do postawy.

Ringo na głowie - kto usiądzie na podłodze tak, by ringo
nie spadło, siad prosty - RR z tyłu oparte o podłoże, palce obciągnięte, uniesienie NN tak aby ringo nie spadło z nóg. Leżenie tyłem - w LR ringo wyprost RR do pionu, wymach PN do pionu, dotknięcie do ringo. RR w przód, odchylanie tułowia w tył z przekładaniem ringo.

 

 

1 min.

30 sek.

 

 

1 min.

 

 

 

30 sek.

 

 

 

 

3 min.

 

 

 

 

 

2 min.

 

 

 

 

2 min.

 

 

 

 

2 min.

 

 

CZĘŚĆ GŁÓWNA

6. Zabawa
z mocowaniem „Wąż”.

 

7. Zabawa
na czworakach ”Kulawe lisy”.

 

 

 

 

 

8. Zabawa rzutna „Obrona twierdzy”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9. Zabawa skoczna „Walka kozłów”.

 

 

 

 

10. Indywidualne formy ruchu.

Uczniowie ustawieni w rzędzie trzymają się mocno za biodra. Pierwszy w rzędzie jest głową, ostatni ogonem węża. Na sygnał prowadzącego głowa goni ogon starając się go złapać.

 

Ustawienie: uczniowie w dwóch rzędach. Pierwsi w rzędach
w podporze na linii startu, jedna noga „skaleczona”
podniesiona do góry.

Przebieg zabawy: Na umówiony znak, podskokami na rękach
i jednej zdrowej nodze pierwsi zdążają na mętę. Gdy staną
na mecie i przekroczą chorągiewkę, wówczas wybiegają kolejne kulawe lisy. Wygrywa rząd, którego uczestnicy pierwsi przebiegli metę, przy czym w trakcie biegu nie zmieniali nogi.

Rysujemy dwa współśrodkowe koła, wewnętrzne nazywane twierdzą oraz zewnętrzne nazywane wałem. Dzieci dzielimy
na dwie drużyny jedna będzie bronić twierdzy a druga ją atakować. Drużyna obrońców wybiera Kapitana, który staje
w kole wewnętrznym natomiast w kole zewnętrznym ustawia się jego drużyna. Druga drużyna ustawia się na zewnątrz kół
i otrzymuje piłkę jej zadaniem jest tak rzucić piłką, aby dostała się do twierdzy i niezłapana przez nikogo dotknęła podłogi,
za każde dotknięcie otrzymują punkt. Obrońcy i Kapitan nie mogą do tego dopuścić łapią, więc piłkę, wykopują ją, odbijają byleby nie spadła na podłogę wewnątrz twierdzy. Gra toczy się na czas, umawiamy się na początku ile trwa runda i ile rund będziemy rozgrywać. Drużyny na przemian powinny zamieniać się miejscami. Wygrywa ta drużyna, która zdobędzie najwięcej punktów.

Ustawienie: Dwa szeregi naprzeciwko siebie.

Przebieg zabawy: Wywołana para staje naprzeciw siebie
w przysiadzie z ugiętymi ramionami i dłońmi wzniesionymi
na wysokość twarzy. Skacząc w przysiadzie przepycha się dłońmi i stara się nawzajem wytrącić z równowagi. Można stosować uniki, uskoki, zwody.

 

Uczniowie korzystając z dowolnych przyrządów i przyborów ćwiczą według własnej inwencji.

4 min.

 

 

 

5 min.

 

 

 

 

 

 

 

 

8 min.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 min.

 

 

 

 

 

 

5 min.

 

CZĘŚĆ KOŃCOWA

11. Ćwiczenia korekcyjno - uspokajające.

 

 

 

 

 

 

 

 

12.Podsumowanie lekcji.

  1. Leżenie tyłem - przyciąganie głowy do podłoża - rozluźnienie.

  2. Leżenie tyłem, ręce splecione pod głową, przyciąganie łokci do podłoża - rozluźnienie.

  3. Leżenie tyłem - jedna noga leży na drugiej, noga znajdująca się pod spodem unosi drugą, zmiana - rozluźnienie.

  4. Siad prosty, plecy wyprostowane, podpór rękoma z tyłu, składanie stóp podeszwami do siebie, klaśnięcie,
    wyprost nóg.

  5. Leżenie przodem - naśladowanie samolotów.

 

Podliczenie zdobytych punktów. Wystawienie ocen. Pożegnanie.

4 min.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 min.

 

 

 

mobiDZIENNIK

mobidziennik logo

BIP

logoBIP

Ta strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Polityka plikow cookis.

Rozumiem i korzystam.

EU Cookie Directive Module Information