logo trzymaj forme

30 Minut



środa, 26 marca 2014 16:17

SCENARIUSZ LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO - KLASA II

TEMAT: Poznajemy różnego rodzaju piłki i ich przeznaczenie.

CELE OPERACYJNE:

  • opanowanie prawidłowego chwytu i trzymania piłek;

  • doskonalenie rzutu prawą i lewą ręka;

  • elementy techniczne rzutu piłkami;

  • rozpoznanie i nazywanie różnych rodzajów piłek;

  • wyrabianie koordynacji ruchowej;

  • wdrażanie do samokontroli oraz kontroli współćwiczących.

FORMA ZAJĘĆ:

obwodowo – stacyjna

 

POMOCE (PRZYBORY I PRZYRZĄDY):

piłki różnego rodzaju – koszowe, siatkowe, palantowe, do ręcznej, lekarskie, pingpongowe, nożne

 

 

CZĘŚĆ LEKCJI

TOK LEKCJI

TREŚCI LEKCJI

CZAS

UWAGI

CZĘŚĆ WSTĘPNA

1. Czynności organizacyjno - porządkowe.

  • zbiórka;

  • sprawdzenie obecności i gotowości uczniów do zajęć;

  • powitanie.

2-3 min.

 

2. Motywacja do aktywnego udziału w zajęciach.

  • podanie i omówienie zadań lekcji;

  • pokaz i nazewnictwo różnego rodzaju piłek i ich przeznaczenia;

  • pobranie piłek i dowolne ćwiczenie uczniów z różnymi rodzajami piłek.

3 min. oraz ćwiczenia
z piłką
1 min.

 

3. Rozgrzewka - ćwiczenia ogólnorozwojowe.

  1. Ustawienie uczniów na obwodzie sali.

  2. Ćwiczenia w marszu:

  • krążenie równoczesne ramion
    w przód i w tył;

  • krążenie naprzemienne ramion
    w przód i w tył;

  • krążenie głową w prawo i w lewo;

  • na sygnał nauczyciela - przysiad.

  1. Ćwiczenia w biegu:

  • trucht przodem, na sygnał tyłem;

  • trucht - na sygnał przejście
    do sprintu i zamiana.

  1. Ćwiczenia w miejscu:

  • ćwiczenia regulujące oddech - wdech, wydech podczas skłonów, opadów i wyprostów tułowia;

  • wyskoki z przysiadu w górę.

5. 5. Zabawa „Berek zatrzymywany” - nauczyciel wyznacza berka, zawodnik złapany staje w rozkroku, uczniowie uwalniając zatrzymanego przechodzą między nogami.

 

 

2 min.

 

 

 

 

 

 

1 min.

 

 

 

2 min.

 

 

 

 

2-3 min.

 

CZĘŚĆ GŁÓWNA

1. Realizacja zadania głównego lekcji.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Zbiórka.

  2. Demonstracja prawidłowego wykorzystania piłek różnego rodzaju.

  3. Ćwiczenie techniki rzutu „na sucho” rożnymi rodzajami piłek.

  4. Ćwiczenia z użyciem piłek w formie obwodu ćwiczebnego:

  • podział uczniów na zespoły;

  • objaśnienie zadań na ustawionych stacjach i przydział instrukcji;

  • objaśnienie sposobu rotacji zmiany stanowisk.

STACJA 1 – rzut piłeczką palantową
z miejsca do celu;

STACJA 2 – rzut piłką lekarską (1 kg) znad głowy na odległość;

STACJA 3 – rzuty piłeczką pingpongową lewą i prawą ręką
do współćwiczących;

STACJA 4 – rzuty piłką do siatkówki sprzed klatki piersiowej
do współćwiczących.

STACJA 5 – rzuty jednorącz - lewą
lub prawą ręka w parach;

STACJA 6 – kozłowanie mini piłką koszową dookoła pachołka;

STACJA 7 – kopanie piłki nożnej
w parach.

 

3 min.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zmiana stanowisk następuje co 3 min. na sygnał nauczyciela

 

2. Dowolne działania ruchowe.

Ćwiczenia z piłkami według własnej
inwencji uczniów.

2 min.

 

CZĘŚĆ KOŃCOWA

1. Ćwiczenia uspakajające.

  1. Marsz wokół boiska na palcach
    lub na piętach - w trakcie
    regulacja oddechu.

  2. Zabawa „Niedźwiedź zasypia” - siad skulony, głowa zbliżona
    do kolan - wydech; siad prosty, ramiona wzniesione w górę - wdech.

  3. Relaks - odpoczynek w pozycji leżącej przy spokojnej muzyce - wykonywanie głębokich wdechów nosem oraz wydechów ustami.

każde ćwiczenie

1 min.

 

2. Czynności organizacyjne
i podsumowujące.

  1. Uporządkowanie sali.

  2. Omówienie zadań lekcji.

  3. Ocena wykonanych zadań.

  4. Pożegnanie.

2 min.

 

 

 

 

BIP

logoBIP

Ta strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Polityka plikow cookis.

Rozumiem i korzystam.

EU Cookie Directive Module Information