środa, 26 marca 2014 16:17 |
Konspekt zajęć wychowania fizycznego dla uczniów kl.ITemat: Doskonalenie umiejętności skoków i wieloskoków – nauka zabawy „Szczur” Zadania lekcji:
Przebieg zajęć: 1. Część wstępna Zbiórka, powitanie, sprawdzenie gotowości do ćwiczeń. Zapoznanie dzieci z zadaniami lekcji. 2. Zabawa orientacyjno – porządkowa - „Reagowanie na sygnały” Lekki bieg dookoła boiska i reagowanie na sygnały – 1 gwizdek – stanie na prawej nodze, na lewej nodze; 2 gwizdki przysiad podparty 3. Ćwiczenia kształtujące a) ćwiczenia ramion: - ramiona na wysokości głowy- naśladując chwyt płótna – energicznym ruchem „rozrywamy” je (ramiona w bok) - postawa w małym rozkroku – ramiona w przód, wymach lukiem w tył do klaśnięcia nad głową b)ćwiczenia tułowia - w leżeniu przodem z piłeczką w rękach przed sobą – podrzuty i chwyty piłeczki - w klęku podpartym – marsz rękami po podłodze w lewo i w prawo (ze skrętami tułowia i bez ruszania nóg z miejsca) - w siadzie klęcznym z ramionami w dół – skłony boczne tułowia – „dzwon” - w siadzie rozkrocznym – spokojne skłony w przód z dalekim dotknięciem podłogi 4. Zabawa bieżna – „Slalom” Przed każdym zespołem ustawiamy po trzy kręgle w odległości około 2m od lini startu i między kręglami. Na sygnał prowadzącego pierwsi z zespołów rozpoczynają bieg między kręglami tam i z powrotem; następnie biegnie kolejny z zastępu. 5. Zabawa rzutna – „Rzut piłką do koła” Przeskoki jednonóż (z nogi na nogę)przez rozłożone szarfy. Zatrzymanie się na linii rzutu i stąd trafianie w koło piłką z odległości około 5 – 7m. Dalej bieg po piłkę i przekazanie jej kolejnemu z zastępu. 6. Zabawa skoczna – „Wieloskoki” Na sygnał prowadzącego pierwsi z rzędów wykonują wieloskoki przez rozłożone szarfy. Po okrążeniu stojących na końcu kręgli wracają biegiem do swych rzędów, co jest sygnałem do rozpoczęcia biegu przez kolejnego z zastępu. 7. Zabawa z mocowaniem – „Ryby w sieci” Cały zespół dzielimy na dwie grupy. Jedna grupa wiąże koło – „sieć”, druga grupa – „ryby” stoi w kole. Ryby starają się wydostać z sieci i to w najrozmaitszy sposób. Następnie następuje zmiana ról. Wygrywa zespół, w którym więcej ryb wydostało się z sieci. 8. Gra bieżna – „ Wyścigi numerów” Ćwiczący siedzą (gdy brak odpowiednich warunków stoją) w rzędach ułożonych promiennie na obwodzie koła. Każdy rząd odlicza do sześciu ( lub do tylu ile jest osób w zespole) i każdy zapamiętuje swój numer. Wywołany numer wstaje i obiega koło po stronie zewnętrznej. Zwycięża ten, kto pierwszy usiądzie (stanie) na swoim miejscu. 9. Zabawa bieżna – „Szczur” Ćwiczący ustawieni na obwodzie koła w środku stoi prowadzący, który jako pierwszy wprowadza skakankę w ruch tak by „szczur” przebiegał pod nogami uczestników zabawy. Podział na dwa zespoły i dalej zabawę prowadzą sami uczniowie. W momencie zbliżania się „szczura” do nóg, ćwiczący wyskakuje w górę celem uniknięcia trafienia. Dotknięty przez „szczura” zmienia kręcącego. 10. Zabawa z mocowaniem – „Kałuża” Dwa zespoły wirują po obwodzie koła (w prawo lub w lewo) tak, aby go nie przekroczyć, po czym uczestnicy usiłują nawzajem wciągnąć się do „kałuży” (wewnątrz koła); wciągnięty otrzymuje punkt karny lub wypada z gry. Wygrywa ten, kto nie da się wciągnąć do „kałuży” 11. Zabawa uspakajająca – „Dzień dobry” Uczniowie siedzą na obwodzie koła. Wyznaczony uczeń odwrócony tyłem do pozostałych ma zgadnąć kto zawołał „dzień dobry”; o ile zgadnie, to wskazany uczeń idzie na miejsce poprzednika. 12. Zakończenie lekcji. W siadzie – omówienie zajęć, podkreślenie poprawności wykonań i ewentualnych błędów w czasie zabaw i gier. Przypomnienie przepisów zabawy „Szczur” oraz pojęcia sprawność fizyczna i siła, oraz zasad bezpieczeństwa szczególnie przy wykonywaniu skoków i wieloskoków. Pożegnanie.
|