logo trzymaj forme

30 Minut



środa, 26 marca 2014 16:17

Konspekt zajęć wychowania fizycznego dla uczniów kl.I

Temat: Doskonalenie umiejętności skoków i wieloskoków – nauka zabawy „Szczur”

Zadania lekcji:

  • - Umiejętności: uczeń będzie umiał zorganizować i przeprowadzić zabawę skoczną :Szczur”
  • - Psychomotoryka: wzmocnienie siły mięśni nóg oraz doskonalenie koordynacji ruchowej
  • - Wiadomości: uczeń opisuje przepisy zabawy „Szczur”
  • - Wychowawcze: uczeń cieszy się ze wspólnej zabawy – bierze udział w zabawach i grach ruchowych
  • - Pomoce: piłki, kręgle skakanki, szarfy, kółka lub duże szarfy

Przebieg zajęć:

1. Część wstępna

Zbiórka, powitanie, sprawdzenie gotowości do ćwiczeń. Zapoznanie dzieci z zadaniami lekcji.

2. Zabawa orientacyjno – porządkowa - „Reagowanie na sygnały”

Lekki bieg dookoła boiska i reagowanie na sygnały – 1 gwizdek – stanie na prawej nodze, na lewej nodze; 2 gwizdki przysiad podparty

3. Ćwiczenia kształtujące

a) ćwiczenia ramion:

- ramiona na wysokości głowy- naśladując chwyt płótna – energicznym ruchem „rozrywamy” je (ramiona w bok)

- postawa w małym rozkroku – ramiona w przód, wymach lukiem w tył do klaśnięcia nad głową

b)ćwiczenia tułowia

- w leżeniu przodem z piłeczką w rękach przed sobą – podrzuty i chwyty piłeczki

- w klęku podpartym – marsz rękami po podłodze w lewo i w prawo (ze skrętami tułowia i bez ruszania nóg z miejsca)

- w siadzie klęcznym z ramionami w dół – skłony boczne tułowia – „dzwon”

- w siadzie rozkrocznym – spokojne skłony w przód z dalekim dotknięciem podłogi

4. Zabawa bieżna – „Slalom”

Przed każdym zespołem ustawiamy po trzy kręgle w odległości około 2m od lini startu i między kręglami. Na sygnał prowadzącego pierwsi z zespołów rozpoczynają bieg między kręglami tam i z powrotem; następnie biegnie kolejny z zastępu.

5. Zabawa rzutna – „Rzut piłką do koła”

Przeskoki jednonóż (z nogi na nogę)przez rozłożone szarfy. Zatrzymanie się na linii rzutu i stąd trafianie w koło piłką z odległości około 5 – 7m. Dalej bieg po piłkę i przekazanie jej kolejnemu z zastępu.

6. Zabawa skoczna – „Wieloskoki”

Na sygnał prowadzącego pierwsi z rzędów wykonują wieloskoki przez rozłożone szarfy. Po okrążeniu stojących na końcu kręgli wracają biegiem do swych rzędów, co jest sygnałem do rozpoczęcia biegu przez kolejnego z zastępu.

7. Zabawa z mocowaniem – „Ryby w sieci”

Cały zespół dzielimy na dwie grupy. Jedna grupa wiąże koło – „sieć”, druga grupa – „ryby” stoi w kole. Ryby starają się wydostać z sieci i to w najrozmaitszy sposób. Następnie następuje zmiana ról. Wygrywa zespół, w którym więcej ryb wydostało się z sieci.

8. Gra bieżna – „ Wyścigi numerów”

Ćwiczący siedzą (gdy brak odpowiednich warunków stoją) w rzędach ułożonych promiennie na obwodzie koła. Każdy rząd odlicza do sześciu ( lub do tylu ile jest osób w zespole) i każdy zapamiętuje swój numer. Wywołany numer wstaje i obiega koło po stronie zewnętrznej. Zwycięża ten, kto pierwszy usiądzie (stanie) na swoim miejscu.

9. Zabawa bieżna – „Szczur”

Ćwiczący ustawieni na obwodzie koła w środku stoi prowadzący, który jako pierwszy wprowadza skakankę w ruch tak by „szczur” przebiegał pod nogami uczestników zabawy. Podział na dwa zespoły i dalej zabawę prowadzą sami uczniowie. W momencie zbliżania się „szczura” do nóg, ćwiczący wyskakuje w górę celem uniknięcia trafienia. Dotknięty przez „szczura” zmienia kręcącego.

10. Zabawa z mocowaniem – „Kałuża”

Dwa zespoły wirują po obwodzie koła (w prawo lub w lewo) tak, aby go nie przekroczyć, po czym uczestnicy usiłują nawzajem wciągnąć się do „kałuży” (wewnątrz koła); wciągnięty otrzymuje punkt karny lub wypada z gry. Wygrywa ten, kto nie da się wciągnąć do „kałuży”

11. Zabawa uspakajająca – „Dzień dobry”

Uczniowie siedzą na obwodzie koła. Wyznaczony uczeń odwrócony tyłem do pozostałych ma zgadnąć kto zawołał „dzień dobry”; o ile zgadnie, to wskazany uczeń idzie na miejsce poprzednika.

12. Zakończenie lekcji.

W siadzie – omówienie zajęć, podkreślenie poprawności wykonań i ewentualnych błędów w czasie zabaw i gier. Przypomnienie przepisów zabawy „Szczur” oraz pojęcia sprawność fizyczna i siła, oraz zasad bezpieczeństwa szczególnie przy wykonywaniu skoków i wieloskoków.

Pożegnanie.

 

 

 

 

BIP

logoBIP

Ta strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Polityka plikow cookis.

Rozumiem i korzystam.

EU Cookie Directive Module Information