PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Z PLASTYKI DLA KLAS IV-VI Przedmiotowy system oceniania reguluje zasady oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów z zakresu edukacji w ramach przedmiotu plastyka, jest zgodny z zasadami zawartymi w WSO. Ocenianie osiągnięć edukacyjnych uczniów z zakresu plastyki polega na rozpoznawaniu przez nauczyciela poziomu postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności zawartych w podstawie programowej oraz w zakresie realizowanego w danej klasie programu nauczania plastyki. OBSZARY AKTYWNOŚCI UCZNIÓW PODLEGAJĄCE OCENIE: a) prace plastyczne wykonane za pomocą różnych technik i materiałów, b) wypowiedzi ustne lub pisemne, c) prace domowe d) praca w grupie e) zeszyty uczniowskie f) dodatkowe formy aktywności ucznia (np. udział i osiągnięcia w konkursach plastycznych),
Ocenie podlega także: a) indywidualny wkład i zaangażowanie ucznia w działania, plastyczne, aktywne uczestnictwo w zajęciach, b) przygotowanie ucznia do zajęć
Ocenianie ucznia na zajęciach plastyki dotyczy różnych aspektów jego aktywności, najważniejsza jednak jest działalność plastyczna i to ona stanowi podstawowy wyróżnik tych zajęć. Kryteria ocen: STOPIEŃ CELUJĄCY OTRZYMUJE UCZEŃ, KTÓRY:
STOPIEŃ BARDZO DOBRY OTRZYMUJE UCZEŃ, KTÓRY:
STOPIEŃ DOBRY OTRZYMUJE UCZEŃ, KTÓRY:
STOPIEŃ DOSTATECZNY OTRZYMUJE UCZEŃ, KTÓRY:
STOPIEŃ DOPUSZCZAJĄCY OTRZYMUJE UCZEŃ, KTÓRY:
STOPIEŃ NIEDOSTATECZNY OTRZYMUJE UCZEŃ, KTÓRY:
Każdy uczeń ma prawo do poprawy niedostatecznych ocen cząstkowych, ale w porozumieniu i terminie ustalonym z nauczycielem.
USTALENIA KOŃCOWE
1. Oceny są jawne. 2. Uczeń ma prawo dwukrotnie w ciągu semestru zgłosić nieprzygotowanie do lekcji, np.
3. Po wykorzystaniu limitu określonego powyżej, uczeń otrzymuje za każde kolejne nieprzygotowanie ocenę niedostateczną. 4. Uczeń powinien każde nieprzygotowanie zgłosić przed lekcją. 5. Aktywność na lekcji, np. częste zgłaszanie, udzielanie poprawnych odpowiedzi, aktywna praca twórcza może być oceniana plusami „+”. Za 5 „+” uczeń otrzymuje ocenę bardzo dobrą. 6. Przy ustalaniu stopnia z plastyki, brany jest przede wszystkim pod uwagę, wysiłek wkładany przez ucznia w wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki tego przedmiotu.
|