Jesteśmy RAZEM

jestesmy logo

logo trzymaj forme

30 Minut



 

 

Ocenianie uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych



W przypadku uczniów posiadających orzeczenie o nauczaniu specjalnym stosuje

się odrębne kryteria oceniania. Uczeń taki jest zobowiązany do posiadania zeszytu

przedmiotowego i podręcznika, tak jak pozostali uczniowie. W przypadku pisania

sprawdzianów, prac klasowych oraz kartkówek stosuje się zaniżoną skalę punktacji

(wymagania na poszczególne oceny zmniejsza się o 50%). Inne formy pracy,

które podlegają ocenianiu uczeń wykonuje w zakresie uzgodnionym wcześniej

z nauczycielem. Dobór treści tych prac zależy od możliwości indywidualnych danego

ucznia. Nauczyciel ukierunkowuje takiego ucznia w trakcie pracy samodzielnej

na lekcji, udziela większej ilości wskazówek dotyczących pracy domowej, a ocena

w dużej mierze zależy od zaangażowania ucznia. Ocenianie uczniów z zaleceniami

o dostosowaniu wymagań do możliwości przebiega indywidualnie w zależności

od potrzeb. Uczniom takim stwarza się możliwość zaliczenia mniejszych partii

materiału, jeśli jest to konieczne. Wobec wypowiedzi pisemnych i ustnych stosuje się

(w razie potrzeby) zaniżone kryteria oceny. Możliwe jest też wydłużenie czasu pracy,

jeżeli uczeń zgłasza taką potrzebę.

 

Ta strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Polityka plikow cookis.

Rozumiem i korzystam.

EU Cookie Directive Module Information